• Indrukwekkende les over overprikkeling; dit zelf mogen ervaren was confronterend maar duidelijk. Ik oordeel veel minder naar drukke kinderen of druk gedrag.
  • Ik heb mijn collega’s beter leren kennen.
  • Jammer dat er maar 3 avonden waren. Had graag nog meer informatie gehad.
  • Bij andere cursussen was ik weinig gemotiveerd; verveling en saai. In eerste instantie geen zin in weer een cursus. Echter deze cursus was anders dan andere trainingen. Ik heb met aandacht geluisterd en de tijd vloog voorbij. Tijd te kort dus.
  • Coaches goed op elkaar ingespeeld en vulde elkaar goed aan.
  • Betrokken coaches.
  • Juist doordat de coaches zichzelf meenamen in de theorie; verhalen uit eigen praktijk, werden de verhalen levendig en durfde ik mij ook kwetsbaar op te stellen. Ik voelde mij veilig..

“De dames van 2connect4u zijn met de ogen van buiten naar onze TSO komen kijken.

Ze hebben in een helder stappenplan, met ruimte voor differentiatie en nut/noodzaak van het moment, onze hulpvraag begeleidt.

Een pluim voor helderheid, uitwerking en uitvoering”.

Ron van Mierlo, directeur Basisschool de Sleye, Heel

  • Cursus/training duidelijk rekening houdend met de verschillen tussen de vrijwilligers.
  • Training zonder oordeel, kijkend naar mogelijkheden!
  • Ben weer in mijn kracht gezet, ik geloof meer in mezelf.
  • Weinig theorie, leren door interactie en verhalen, ondersteund door eigen ervaringen.

Diverse deelnemers

  • Zet aan tot anders denken.
  • Bewustwording van mijn rol als ouder en mijn kind als spiegel.
  • Praktisch en toepasbaar.

Deelnemers

  • Inzicht in knelpunten, verrassende oplossingen.
  • Ontspannen sfeer, waardoor leren en ervaren hand in hand gingen.
  • Cursus anders dan verwacht. Niet gedacht dat ik als persoon een hoofdrol zou hebben door te kijken naar mijn eigen aandeel/eigen verantwoordelijkheid.
  • Goede veilige sfeer, waardoor ik mij kwetsbaar durfde op te stellen. Veel gehad aan de handreikingen.
  • Andere kijk op gedrag/problemen van kinderen en mezelf.

Deelnemers

  • Even moeten wennen aan de andere manier van lesgeven; na de tweede lesdag enthousiast. Opbouw training duidelijk. Dacht enkel theorie te krijgen, maar moest zelf aan het werk!
  • Denken mee in oplossingen, coaches geven erkenningen aan ons TSO vrijwilliger. Wij hebben de meest drukke en ongestructureerde moment van de dag met de kinderen.
  • Erkenning voor de zaken die wij goed geregeld hebben; kleine aanpassingen gedaan zoals het aanstellen van een coördinator.

Deelnemers